poniedziałek, 21 maja 2012

Miód, banany i lody waniliowe

Minął weekend i pozostało mi jedynie dwa tygodnie wolności w domu. Na pocieszenie zrobiłam coś słodkiego i niekoniecznie niskokalorycznego....no i miałam się odchudzać, ale może od jutra :-)
Miałam w lodówce zapas bananów, miodu w rodzinie pszczelarzy jest jeszcze pod dostatkiem. Przez chwilę miałam spreparować crumble z bananami, ale jestem dziś zbyt leniwa by zrobić kruszonkę. Połączenie bananów, miodu i masła jest wręcz wymarzone do lodów, które jeszcze zalegały w zamrażarce. I tak na szybko powstały banany z miodowym karmelem i lodami. I jak szybko się je robi, tak szybko znikały...


Banany z miodowym karmelem i lodami 

(na 3 osoby) 

  • 2 banany
  • 2 łyżki miodu (u mnie miód wiosenny, mniszkowy)
  • 3-4 dag masła
  • szczypta cynamonu
  • 2 łyżeczki smażonej skórki z pomarańczy
  • 3 gałki ulubionych lodów
Banany obrać i pokroić na większe kawałki. Na patelni stopić masło, dodać miód, cynamon i skórkę pomarańczy. Podgrzewać do momentu połączenia się składników. Dodać banany i dusić na małym ogniu aż banany zmiękną i pokryją się karmelem. Wyłożyć na talerzyki, dodać gałkę lodów i polać powstałym sosem.
Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

print